вівторок, 6 квітня 2021 р.


Безпечне освітнє середовище та формування поведінки дітей в Інтернеті    https://drive.google.com/file/d/1oxoCPb2DPG8I4Nhr8JjYl68L1LVZriU7/view?usp=sharing


ТИЖДЕНЬ ПРАВА В КЗ"Пільнянському ліцею"

Дитя моє, права дитини
ти мусиш вивчити сумлінно.
Це так потрібно, так важливо
напевне знати в наші дні:
коли з тобою справедливо
вчиняють, а коли і ні.
Тож прочитай, завчи напам'ять
Порадь і друзям почитать.
С. Виклюк

ДОШКІЛЬНЯТАМ ДОСТУПНІ ТАКІ

ГРУПИ ПРАВ:
1. Права на гідне існування, виживання, що включає право на життя і здоров'я, житло, їжу, ім'я, родину, турботу
батьків, громадянство.
2. Права на розвиток, освіту, відпочинок і дозвілля.
3. Права на захист від приниження, насильства та експлуатації, а також особливі права дітей-інвалідів та сиріт.
4. Права на свободу слова, думки та діяльності.

Мета: Закріплювати, розширювати та збагачувати знання дітей про права дитини (право на життя, турботу, любов, медичну допомогу, відпочинок і
т.д.) та знаки-символи до відповідних прав.Учити помічати соціальну несправедливість щодо казкових персонажів, робити припущення про напрям
розвитку ситуації та шляхи виходу з неї.
Формувати бажання допомогти казковим героям права яких порушують, або намагаються порушити.
Розвивати зв’язне мовлення, логічне та творче мислення, фантазію .
Виховувати товариськість, почуття власної гідності, любов до ближніх.
Ключові слова: право, дружба, допомога, взаємодопомога, герой.
Обладнання: ігрове поле з різнокольорових килимків; набори картинок з силуетним та сюжетним зображенням прав дитини; сюжетні картинки до
казок; скринька з іграшками та фігурками до казок, які символізують казкових героїв; кубик з різнокольоровими гранями та кружечками; квіточки з
різнокольоровими стрічками.

I ВАРІАНТ ГРИ «ПРАВОВИЙ ЛАНЦЮЖОК»

У грі приймає участь 4-6 дітей. За допомогою лічилки або загадки визначають почерговість ходів. Перша дитина стає ніжками на килимок, де
розміщені знаки-символи, вибирає собі символ за бажанням, переступає на інший килимок, підбирає сюжетну картинку відповідну даному символу і
переходить на наступний (третій) килимок на якому розміщені картинки із сюжетами до казок. На цьому килимку дитина повинна відшукати фрагмент
із казки, яка відповідає знаку-символу та сюжетній картинці до вибраного дитиною завдання. Поряд із цим, кожна дитина пояснює правильність свого
вибору, наводить приклади, аналізує вчинки людей та героїв казок, свідомо оцінює ситуацію та пропонує своє вирішення проблеми чи ситуації.
Інші діти доповнюють відповідь товариша. Гра закінчується тоді, коли всі діти описали картинки.
II ВАРІАНТ ГРИ «ПРАВОВА КВІТКА»

Килимки розкладені у вигляді квітки. На килимках розкладені ілюстрації до казок, знаки - символи та сюжетні картинки відповідні до прав дитини.
Кожна дитина вибирає собі бейджик із зображенням 1,2,3 і т.д. кружечків відповідно до граней кубика і сідає навколо квіточки. Вихователь
підкидає кубик і з його допомогою визначає першого гравця.
Наприклад: на кубику випало 5 кружечків – гравець у якого на бейджику намальовано 5 кружечків розпочинає гру.
Вихователь пропонує дитині дістати з чарівної скриньки загадковий предмет. Дитина повинна відгадати до якої казки цей предмет (фігурка,
іграшка) належить. На столику бере квіточку до якої приєднані 3 стрічки і кладе її посередині квітки з килимків (робить серединку) і прокладає
стрічку до відповідної казки (відшукує на килимку сюжет із казки до якої вибрала предмет), називаючи право,
яке порушено в цій казці та обґрунтовує свою думку.
Другу і третю стрічку дитина прокладає відповідно до сюжетної картинки та знака - символа, які підходять до порушеного у казці права.
Таким чином визначаються і всі інші гравці.

III ВАРІАНТ ГРИ «КАЗКОВИЙ МАРАФОН»

На ігровому полі (килимках) розміщені сюжети відомих дітям казок. Розпочинає гру та дитина, яка першою відгадала загадку.
Ведуча зачитує одне із прав дитини. Гравець відшукує відповідний сюжет, доводить, чому і в чому (на його думку) тут порушені права героя казки,
обґрунтовує свою думку і находить вихід з даної ситуації (як він може допомогти героєві).
При цьому можлива допомога ведучої в разі неправильних висловлювань гравців на адресу негативних героїв. Якщо дитина не може дати
відповідь на поставлене запитання - допомагають інші гравці.

КОЖНА ДИТИНА МАЄ ПРАВО: УСКЛАДНЕННЯ ДО ГРИ:

 На життя;
 На любов і піклування;
 На повноцінне харчування;
 На відпочинок і дозвілля;
 На освіту;
 На вільне висловлення своїх думок;
 На отримання медичної допомоги;
 На дружбу і рівність;
 Жодна дитина не має бути скривджена і зневажена;
 Почуватися господарем в своїй оселі як тато і мама;
 Жодна дитина не має бути примусово залучена до праці
 Спеціальний догляд, освіта, підготовка надається дітям –
інвалідам.

 Пригадати яку пісеньку співав герой казки;
 Розказати вірш, прислів’я , скоромовку;
 Скласти чистомовку до ключового слова із казки;
 Придумати загадку, або відгадати запропоновану вихователем;
 Змінити сюжет казки і виручити героя з біди;
 Показати пантоміму ( за допомогою жестів показати одного з
героїв казки);
 Намалювати улюбленого героя;
 Назвати казкових героїв, предмети, імена, назви казок на одну
із запропонованих вихователем букв;
 Назвати казки в яких порушені однакові права.

КАЗКА «ДОБРЕ З МАМОЮ»

Одного дня на бабусиному подвір*ї гордо походжала мама-квочка, а довкола весело метушилися маленькі курчатка. Ось мама-квочка заквоктала, зібрала всіх своїх діток і повела до годівниці. Наївшись там  смачного пшона, курчата задрімали. Аж раптом маленьке пустотливе курчатко, скориставшись тим, що маму зморив післяобідній сон, стрибнуло у густу високу траву, пролізло крізь бур*яни і опинилося на грядці. Знайшло там черв*ячка   поласувало ним. А що ж далі? Що робити? Куди йти? Раптом з густого бур8яну вийшов великий сірий кіт... Котик і не думав полювати на курча - він був ситий. Проте маленьке курчатко дуже злякалося і чимдуж побігло до мами-квочки, яка вже схвильовано шукала свого синочка.
          Ось де ти, мандрівнику! Я так хвилювалася! Я ж скільки разів говорила: не можна відходити далеко від мами. Так багато небезпеки навколо!
Котик може вхопити тебе гострими кігтями або попадешся на сніданок хижому птаху — квоктала квочка. Потім вона стала повчати всіх своїх курчат:
Поки ви ще маленькі, ніколи не відходьте далеко від мене. Я можу захистити вас від небезпеки, заховати від дощу, вітру, ворога. Зі мною вам завжди буде тепло і затишно.А маленьке пустотливе курчатко розповіло братикам і сестричкам про свою пригоду і сказало: Слухайтесь маму, вона навчає нас тільки добра. Я от не послухався і ледь не потрапив у котячі лапи. Всі курчатка-зрозуміли, що маму потрібно слухатися завжди. Бо вона найбільш за всіх любить своїх діток.

ПРОПОНОВАНІ КАЗКИ ДЛЯ ЧИТАННЯ ТА ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ТА СТАРШОГО

ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЇХНІМИ ПРАВАМИ.

Всі діти рівні у правах. Право на життя Всі діти мають право на любов та
піклування батьків.

 Пан Коцький.
 Сивка-бурка (російська народна казка).
 Царівна - жаба.
 Мороз Іванович. Одоєвський В.
 Язиката Хвеська.
 Гидке каченя. Г.К.Андерсен
 Муха- цокотуха. К.Чуковський.

 Котик і півник.
 Червона шапочка.
 Кирило Кожум’яка.
 Колобок.
 Снігуронька (російська народна казка).
 Іван - царевич і сірий вовк.
 Івасик - Телесик.
 Як лев утонув в колодязі.
 Сестриця Оленка і братик Іванко.

 Дідова дочка і бабина дочка.
 Вовк і семеро козенят .
 Котигорошко.
 Івасик - Телесик.
 Ох!
 Сестриця Оленка і братик Іванко.
 Дюймовочка Г.К.Андерсен.
 Гуси-лебеді (російська народна казка)
 Коза-дереза.
 Дванадцять місяців. С.Маршак.
Право на навчання. Право на гру, розваги, відпочинок. Право на медичне обслуговування
 Біда навчить. Л.Українка
  Попелюшка. Ш. Перро.
  Лікар Айболить. К.Чуковський.
Дитина не повинна бути примушена до тяжкої праці.

Дитина не повинна бути скривджена та зневажена.

Право на якісне харчування

 Крошечка - хаврошечка (російська народна
казка).
 Попелюшка . Ш.Перро.
 Дванадцять місяців (словацька народна казк

 Золотий Ключик О.Толстой
 Кирило Кожум’яка.
 Бармалей. К.Чуковський.

 Лисичка і журавель.
 Лисичка-кума. І.Франко.
 Хлопчик -мізинчик. Ш.Перро.
Право на проживання у власній оселі Право на власність особистих речей Право на дружбу
 Теремок.
 Коза-дереза.
 Троє поросят.
 Зайчикова хатка Н.Забіла.
 Хатинка. В. Біанкі.
 Жук малий і волохатий .Г.Чубач

 Царівна – жаба.
 Лисичка - сестричка
 Кіт у чоботях.

 Цап та баран.
 Пан Коцький.
 Сірко.

Право на захист від фізичного та
психологічного насильства

Право на спеціальний догляд, освіта та
підготовка надається дітям-інвалідам.

Дитина має право висловити власну думку.

 Маша і ведмідь.
 Лисичка – сестричка і вовк панібрат.

 Кривенька качечка.
 П’ятеро із одного стручка Г.К. Андерсен

 Золотий ключик. О. Толстой.
ПРОПОНОВАНІ ПРИСЛІВ’Я ДЛЯ ЧИТАННЯ ТА ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ТА СТАРШОГО

ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЇХНІМИ ПРАВАМИ.

Про дружбу Про здоров’я

- Нас з тобою не розлити водою.
- Дружба - найкраще багатство.
- З ким поведешся, того й наберешся.
- Як будемо у дружбі жити – нас нікому не зломити.
- Берись дружно - не буде сутужно.
- Добре там живеться, де гуртом сіється і жнеться.
- Людині потрібна людяність.
- Мир та лад - великий клад.
- Як ми до людей, так і люди до нас.

- Здоров’я- всьому голова.
- Найбільше багатство – здоров’я.
- Здоровому все здорово.
- Бережи одяг, доки новий, а здоров’я – доки молодий.
- Без здоров’я нема щастя.
- Весела думка - половинка здоров’я.
- Як нема сили, то й світ не милий.
- Старому та слабому годи, як малому.
- У здоровому тілі – здоровий дух.
- Де чисте повітря й джерельна вода, там буде здоров’я, відійде біда.
- Хто день починає з зарядки, у того здоров’я в порядку.
- Здорова родина – здорова дитина.
- Якщо дитина бігає і грається, то їй здоров’я усміхається.

Про родинні стосунки Про освіту

- Нема того краму, щоб купити маму.
- Все купиш, лише тата і мами – ні.
- Матері своїх дітей жаль, хоч найменшого, хоч найбільшого.
- У дитини заболить пальчик, а в мами – серце.
- На сонці тепло, а біля матері добре.
- Яке дерево, такі його квіти, які батьки, такі і діти.
- Дитина для матері, як сонечко у віконечко.
- Добрі діти – батькам вінець, а злі діти – кінець.
- До свого роду хоч через воду.
- До людей по розум, до матері – по серце.
- Кожній матері своя дитина найкраща.
- Сини й дочки - одного дерева листочки.
- Хто батька й неньку зневажає, той добра не знає.
- Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько

- Вік живи – вік учись.
- За одного вченого десять невчених дають.
- Вчення - світ, а невчення – тьма.
- Здобудеш освіту – побачиш більше світу.
- Мудрий ніхто не вродився, а навчився.
- Не кажи не вмію, а кажи – навчусь.
- Хто хоче більше знати, треба менше спати.
- Вчитися ніколи не пізно.
- Хто людей питає, той і розум має.
- Розум за гроші не купиш.
- За науку цінуй батька й матір в руку.
- Книжка - маленьке віконце, а через нього весь світ видно.
- Без науки нічого не прийде в руки.
- Книга вчить, як у світі жить.

Про турбота, любов Про щастя

- Не вчи дитину штурханцями, а добрими слівцями.
- Не доспи, не доїж, а дитину потіш.
- Учи дітей не страшкою, а ласкою.

- Не родись багатий, а родись щасливий.
- Усякий свого щастя коваль.
- Щастя без розуму - торбина дірява.
- Щастя знає, кого шукає.

Про харчування Про рідний край, домівку.

- Хто з собою хліб носить, той їсти не просить.
- Апетит з їжею прибуває.
- В гурті і каша добре їсться.
- Як їсть дитина, то тішиться родина.
- Коли гаряче, то студи козаче.
- З’їла борщик до кришечки, щоб не боліли кишечки.
- Гороху треба їсти потроху.

- Вдома і стіни помагають.
- У чужій стороні і весна негарна.
- Добре тому, хто у своєму дому.
- Рідна земля і в жмені мила.

Додаток 1

ПРОПОНОВАНІ ЗАГАДКИ ДЛЯ ЧИТАННЯ ТА ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ТА СТАРШОГО

ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЇХНІМИ ПРАВАМИ.

До бабусі в гості йшла,
Пиріжечків їй несла.
Вовк їй стежку перетнув,
Обдурив і проковтнув.
(Червона Шапочка)

Іванові стріли
Несхибні в польоті,
Іванова жінка
Живе на болоті .
(Царівна жаба)

Їх було у мами сім.
І впустили вовка в дім.
Плаче гірко їхня мати…
Хто ж цих семеро маляток?
(Семеро козенят)

З малюка всі насміхались,
Відігнати намагались.
День за днем так швидко збігли…
З кого ж виріс лебідь білий?
(з гидкого каченяти)

Ця дівчинка прекрасна
Була блакитнокоса.
Від злого Карабаса
Їй утекти вдалося.
(Мальвіна)

Друг Іванів був
Горбатий.
Став Іван із ним багатий.
(Горбоконик)

Купувала самовар,
Врятував її комар.
(Муха-цокотуха)

Відгадати дуже просто, якщо казку
цю читав:
-Хто хлоп’ятко з довгим носом
Із поліна змайстрував?
(Тато Карло)

Він хазяїна любив.
Вірно він йому служив.
У чоботях був химерних,
З’їв, як мишу, людожера.
(Кіт у чоботях)

Хто з підвіконня скік-поскік-
Утік від тих, хто його спік,
Від вовка і ведмедя втік
І сів Лисиці на язик?
(Колобок)

На вигляд ніби він простий,
Але насправді золотий.
Про це Тортила знала-
На дні ставка сховала.
(золотий ключик)

Як опівночі із балу
Попелюшка утікала-
Загубила невеличкий кришталевий
….
(черевичок)

Не послухав брат сестрицю-
Із копитця пив водицю.
А коли напився з нього,
Перекинувся на кого?
(на цапка)

Ельфу буде за дружину,
Тож від жаб’ячого сина,
Від крота і від жука-
Хто утік?...
(Дюймовочка)

Буратіно їм зрадів,
Хоч не мав доволі:
Віну землю їх садив,
Бо не вчився в школі!
(Золоті монети)

Героїня із загадки
Поряд в погребі жила.
Ріпку витягти із грядки
Бабі з дідом помогла.
(Миша)

При вогневі й калачеві
Втрьох, щасливі і рожеві,
Не бояться вовка братці-
В цегляній сховались хатці!

Заманив у райський сад
Птицю яблук аромат.
Вогняне у птиці пір’я
Палахтить, немов сузір’я.

Полікує всих і зцілить
Добрий лікар..
(Айболить)

( Троє поросят) (Жар-птиця)

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ З ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ

Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них
відповідальність.
1. Коли порушуються права дитини?

 Коли немає безпеки для її життя та здоров”я.
 Коли її потреби ігноруються.
 Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
 Коли порушується недоторканість дитини.
 Коли дитину ізолюють.
 Коли дитину залякують.
 Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім”ї рішення.
 Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття.
 Коли її особисті речі не є недоторканими.
 Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.
 Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.

2. Як реагує дитина на порушення її прав?

 Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б”ється, замикається в собі і т.д.)
 Її турбує особиста безпека і любов до неї.
 Вона часто буває в поганому настрої.
 Може втекти з дому.
 Може приймати наркотики або алкоголь.
 Може робити спроби суіциду (замаху на своє життя).

3. Що батьки можуть зробити для своєї дитини?

 Пам”ятати що дитина – це окрема особистість, яка має свої  власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати.
 Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона має телефони 01, 02, 03, 04, імена та телефони близьких родичів, сусідів.
 Навчити її казати „Ні”, навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.
 Негайно припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.
 Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та думками.
 Пам”ятати про її вік та про те, що вона має особисті особливості.
 Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.
 Залучати дитину для створення сімейних правил.

Робота дитячого садка під час адаптивного карантину

Постанова Головного державного санітарного лікаря України  22 вересня 2020 року №55

ПРОТИЕПІДЕМІЧНІ ЗАХОДИ 
у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв'язку з поширенням

коронавірусної хвороби (COVID-19)

 https://drive.google.com/file/d/1yKymSTqmam_Nkja7pZsyLEpSDD5CSusY/view?usp=sharing

 

ПЛАН ПРОТИЕПІДЕМІОЛОГІЧНИХ ЗАХОДІВ

У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ У ПЕРІОД АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ

https://drive.google.com/file/d/1NuKb9myySwPWcIFfq3uxBmQs6JKnf3V2/view?usp=sharing

 


Як організувати роботу дитячих садків

на період адаптивного карантину–

Головний державний санітарний лікар надав рекомендації

До дитсадків не пускатимуть дітей та працівників із температурою вище 37,2 С, приміщення необхідно дезінфікувати та провітрювати, а з дітьми варто проводити більше часу на свіжому повітрі. Про це йдеться у тимчасових рекомендаціях щодо організації роботи дитячих садків на період карантину через COVID-19. Рекомендації підписано Головним державним санітарним лікарем та опублікованона сайті МОЗ.

“Дитячі садки відкриють у період адаптивного карантину, а не після його припинення, тож дітям та працівникам будуть вимірювати температуру, а приміщення будуть додатково дезінфікувати, прибирати та провітрювати. Безпека та здоров’я дітей і працівників дитсадків – наш головний пріоритет”, – розповіла т.в.о. Міністра освіти і науки України Любомира Мандзій.

При вході до закладу дошкільної освіти працівники та діти мають проходити температурний скринінг. Також протягом дня, щонайменше раз на 4 години, працівники повинні вимірювати температуру дітям. Дітей, у яких температура тіла вища за 37,2 С та тих, у кого є симптоми гострого респіраторного захворювання, мають ізолювати та повідомити про це медпрацівника і батьків.

На вході до дитячого садка має бути облаштовано місце для обробки рук спиртовмісним антисептиком, а також нагадування для дітей та дорослих про важливість дезінфекції рук. Заклади можуть скористатись постерами, які розробило МОН

У період карантину в дитячих садках буде заборонено, зокрема:

  • використовувати багаторазові рушники, м’які іграшки та килими з довгим ворсом;
  • перебувати в приміщенні у вуличному взутті;
  • проводити заходи за участю дітей більше ніж з однієї групи;
  • проводити батьківські збори, крім тих, що проводять дистанційно.

На час адаптивного карантину МОЗ рекомендує:

  • проводити додаткові заняття щодо профілактики вірусних захворювань для дітей;
  • надавати пріоритет активностям на свіжому повітрі; 
  • створити максимальну дистанцію в групі та під час харчування;
  • обмежити заняття, що потребують фізичного контакту або додаткового інвентаря;
  • розробити графік прогулянок таким чином, щоби не допустити змішуваня груп.

Заклади дошкільної освіти повинні забезпечити працівників засобами індивідуального захисту, проводити дезінфекцію поверхонь щонайменше раз на 2 години, вологе прибирання 2 рази на день, а також провітрювати приміщення протягом дня.

З відкриттям дитячих садків працівники дошкільних закладів мають приділяти особливу увагу дезінфекції рук та мити їх із милом або обробляти спиртовмісними антисептиками щонайменше раз на 2 години. Всі працівники повинні носити маски або респіратори протягом робочого дня.

МОН та ЮНІСЕФ Україна рекомендують матеріали для вихователів, які можна використати у роботі з дітьми дошкільного віку: 

  • Матеріали про те, як говорити про коронавірус із маленькими дітьми:
  1. брошура: uni.cf/2TE3JWT
  2. відео: bit.ly/36dHGv9
  3. вебінар для вихователів: bit.ly/36nAiNS.
  • Серія коротких мультфільмів про правила особистої гігієни, зокрема про миття рук, умивання, миття посуду тощо: bit.ly/36gJjbi
  • Поради для батьків та вихователів “Як зменшити стрес та тривожність у дітей дошкільного віку”: uni.cf/2ynpXF4
  • Плакати для дітей щодо дотримання карантинних норм: bit.ly/2ZzyNui

 

 

 

 







Заняття з розвитку мовлення



У вільний час грають, малюють




Вироби з природного матеріалу ( колективна робота дітей)





Немає коментарів:

Дописати коментар