Художньо-естетичний розвиток


                     


Конспект
заняття з тістопластики на тему:
«Їжачок-добрячок»
Описание: http://detskiychas.ru/wp-content/uploads/2013/03/ezhik_ris.jpgв старшій групі















                                                                                                                                                                             

Мета: продовжувати знайомити дітей з матеріалом для ліплення – солоне тісто. Формувати вміння самостійно зображувати їжачка користуючись знайомими прийомами ліплення. Експерементувати з художніми матеріалами для зображення «шубки» розвивати художньо-творчі здібності ,дрібну моторику рук,виховувати художній смак,ініціативність в ізодіяльності.
Попередня робота: Розглядання зображень їжаків в книгах, фотографіях. Бесіда про зовнішній вигляд і спосіб життя їжаків. Читання оповідання Е. Чарушина "Їжачок",казки В. Сутєєва «Яблуко». Відгадування загадок про лісових тварин. Розучування пальчикової гімнастики "Їжачки".
Матеріали, інструменти, обладнання: солоне тісто; для "голок" різний матеріал на вибір: насіння соняшнику,гарбуза;  ножиці,чеснокодавка. Для очей і носа матеріал на вибір: зернятка гречки, гороху,перцю. Стеки, дошки для ліплення,пензлики,баночки з водою,шматочки фольги,серветки.








Хід заняття
Вихователь:  - В ліс осінній на прогулянку запрошую Вас піти.
Міцно за руки беріться по доріжках,по стежкам,по лісі гуляти                                        підемо
Та веселій настрій с собою візьмемо.(діти за вихователем йдуть змійкою між осінніми листочками на килимку)
-Ось ми і прийшли.
Вихователь: - Здрастуй ліс, прекрасний ліс,
                          Повний казок і чудес!
              Хто в глушині твоїй таїться? Що за звір? Яка птиця? 
(Діти вдивляються вдалину, тримаючи округлену долоню над бровами, повертаючись при цьому вліво і вправо)
Мультимедійна презентація(поява на екрані персонажів казки В. Сутєєва «Яблуко». Перегляд уривка).
Вихователь:  - Діти,який їжачок в цій казці?(Добрий,щедрий,подільчивий…)
- Хотіли б ви мати таких друзів?
- Діти, я пропоную на згадку про зустріч із нашим гостем зробити сувенір – їжачка, щоб він нам нагадував, що добро. Я пропоную виготовити його із солоного тіста. Для цього я запрошую вас в лісову майстерню. Тут ви знайдете весь необхідний матеріал, який знадобиться вам в роботі.
Вихователь: - Давайте розглянемо ось таких їжачків-сувінірів(показ зразків виготовлених з тіста,закріплення назв частин тіла та форми. Розгляд шубки виготовленої з різного матеріалу).
- Малята,чи готові ви до роботи?Знайдіть необхідний матеріал який вам потрібний і займіть своє місце в майстерні.
(Кожна дитина бере тарілочку  з матеріалом,інструментом для роботи).
Вихователь:  -А для того щоб ваші сувеніри були красиві, тримали гарну форму і не руйнувалися  при сушці,тулуб іжачка я пропоную виготовити з допомогою фольги.
Частковий показ вихователя
Пропоную розімнути пальчики,приготувати їх до роботи.
Пальчикова гімнастика «Їжачок»
Їжачок, їжачок кілкий,
(Пальці двох рук сплетені в замок)
Покажи голки.
(Рухи кистями вправо-вліво)
Ось вони. Ось вони. Ось вони.
(Пальці випрямляються, кисті складені в замок)
Їжачок, їжачок кілкий,
(Рухи кистями вправо-вліво з випрямленими пальцями)
Сховай свої голки.
Раз, і немає голок.
(Пальці складаються в замок)
Робота дітей
Запитання в ході робити:
- Що ти вже зробив?
- Що будеш робити далі?
- Який матеріал потрібний ще для роботи ?
- Чи вийшло в тебе,те що ти  хотів ?
Аналіз виконаних робіт.
Вихователь:  - Як багато їжачків.
- Ви старалися,важко було чи ні?
- Потрудились від душі,всі роботи гарні!
 Підсумок заняття. Ось і створили ми такі гарні сувеніри. Але, щоб вони зберігалися в нас довго, потрібно зробити ще одну справу - висушити їх,розфарбувати. Тоді такий сувенір багато років буде милувати ваші очки і нагадувате гарну приказку: «Добре діло роби сміло!»

         " Малювання пластиліном, аплікація, колажування."

Програмний зміст: продовжувати знайомити дітей з технікою малювання пластиліном, розвивати вміння розрізати папір для отримання різних геометричних фігур, складати з цих фігур зображення різних предметів, закріплювати вміння передавати у ліпленні виразність образу, формувати технічні вміння і навички роботи з різними матеріалами для ліплення. Розвивати сприйняття кольору, форми, властивостей предметів і матеріалів, продовжувати знайомити дітей з різними геометричними фігурами, формувати вміння використовувати в якості еталонів площинні та об'ємні форми. Розширення уявлення дітей про різноманіття навколишнього світу, заохочення спроб дітей ділитися з педагогом та однолітками різноманітними враженнями, збагачення мовлення дітей прикметниками характеризують властивості якості предметів.

Матеріали: Для вихователя: ноутбук, екран і проектор, зразок роботи, дошка або мольберти для показу техніки виконання.

- Для дітей: основа для композиції (аркуш кольорового картону темно-синього або фіолетового кольору), пластилін, намистини, паєтки, вирізки з космонавтами і космічними кораблями, клей.

Хід заняття:

що ж там за хмарами нашої улюбленої планети.
- Але для цього потрібно міцно зажмурится і голосно - голосно сказати поїхали! Три, чотири!
(Гаситься світло, на екрані загоряються слайди. Вихователь розповідає.)
У неосяжних просторах космосу обертається наша Земля.
Вона - одна з планет Сонячної системи. Сонячна система - це об'єднання планет і їх супутників - обертаються навколо зірки - Сонця.
Планет всього дев'ять, всі вони різні. У глибокій космічної мерзлоті на межі сонячної системи, рухаються планети - невеликі тіла з льоду, пилу і каменів. А між орбітами Марса і Юпітера розташоване велике скупчення астероїдів - кам'яних брил.
Земля - третя від Сонця планета.
Вона являє собою величезний кам'яний куля, більша частина поверхні якого покрита водою.
Землю оточують шари повітря, які називаються атмосферою.
Наша планети перебуває в постійному русі: вона обертається навколо своєї осі і навколо Сонця.
Зірки здаються нам з далека світяться вогниками, тому що вони знаходяться дуже далеко. Насправді кожна зірка - це гигантски газовий кулю, подібний до нашого сонця, який випромінює тепло і світло.
Сузір'я - це візерунок зірок , що створюють яку-небудь фігуру.
Першою людиною підкорив космос, був радянський космонавт Юрій Олексійович Гагарін.
Політ тривав 1 годину 48 хвилин. Корабель «Схід» зробив один оборот навколо Землі.
В космічній ракеті
З назвою «Схід»
Він першим на планеті
Піднятися до зірок зміг.
Співає про це пісні
Весняна крапель:
Навіки разом
Гагарін і квітень. Ст. Степанов.
Для проведення деяких досліджень потрібно, щоб людина довгий час перебував у космосі. Були придумані космічні будинку - орбітальні станції. Супутники, запущені людиною в космос надсилають на Землю знімки нашої планети і знімки космічного простору.
- Хлопці, вам сподобалося в космосі?
- Що особливо запам'яталося?
- Як називаються люди, які літають у космос на космічних кораблях? (космонавти)
- Як звали першого у світі космонавта? (Юрій Гагарін)
- А як називався корабель, підняв його в небо? («Схід»)
- Які ви молодці хлопці, так уважно слухали.
Ст. - Побувати в космосі, це велика подія, яка дарує безліч вражень, а враження дуже добре допомагають творчості. Тому я пропоную вам зараз сісти за столи, і разом зі мною зліпити наш дивовижний космос.
(діти переходять в робочу зону)
Физминутка
Щоб в космос полетіти, треба багато вміти.
Бути здоровим не лінуватися, в школі добре вчитися.
І зарядку кожний день будемо робити - нам не лінь!
Вліво, вправо повернутися про знову назад повернутися,
Присідати, стрибати і бігти, бігти, бігти.
А потім все тихіше, тихіше походити - і сісти знову.
Ст. - Хлопці, давайте подивимося, що лежить у нас на столах (зірки, космічні кораблі, пластилін, намистини, клей, фотографії Ю.гагаріна). З цього можна зробити цілий космічний простір, наприклад, таке. (вихователь демонструє дітям зразок)
Зараз я розповім вам як зробити з пластиліну ось такі планети і комети.
Алгоритм виконання роботи.
- Вибираємо головний об'єкт (вирізка космонавта, космічного корабля), приклеюємо в центр роботи,
- щоб зліпити з пластиліну нашу планету нам знадобиться 3 кольори: шматочок зеленого, білого і синього. Змішуємо всі три кольори так, щоб на грудочці з'явилися патьоки. Сплющує. Прикріплюємо до роботи.
- Щоб зробити ось такі зірки і комети наш пластилін потрібно спочатку вкласти в те місце де буде зірка, а потім просто відтягнути пальчиком кінчики в сторони. Виходять ось такі промені. Також виконується і хвіст комети.
- Намистини і паєтки допоможуть нам зробити наш космос яскравим і сяючим, їх ми ось так кріпимо на пластилін.
- Але, знайте, що в космосі не обійтися без вірного товариша і друга, тому працювати ви сьогодні будите парами, а в кінці ми подивимося чия команда краще всіх впоралася з роботою.
Ст. - Все зрозуміло? Ну, тоді приступаємо до роботи.
(самостійні діяльність дітей)
Під час роботи звучить легка музика.
В кінці всі роботи викладаються на килимі, виходить космічний простір.
Ст. - Хлопці давайте подивимося на наш космос, які чудовий роботи у вас вийшли. І все це ви зробили своїми руками.
Ст. - Яка робота на ваш погляд вийшла найцікавіша? Чому?
Ст. - Сподобалися вам в космосі?
Ст. - Хлопці, я думаю, нашим космонавта б дуже сподобалися ваші роботи, космос вийшов ка справжній. Ну, а нам свамі пора вирушати на Землю, адже тут на землі нас чекає ще багато цікавого.
В ряду десятиліть, кожен рік
Ми мітимо новими космічними віхами,
Але пам'ятаємо: до зірок почався похід
З гагарінського російського «Поїхали!»

                
"Вогонь - не жарт!"


Програмний зміст: Формувати знання дітей про предмети, необхідних при гасінні пожежі, правила їх використання. Закріплювати знання про причини, які можуть викликати пожежа. Продовжити вчити правилам пожежної безпеки. Дати уявлення дітям про користь і шкоду вогню. Навчити дітей, у разі необхідності, самостійно набирати номер пожежної служби (01). Пояснити необхідність знання домашньої адреси. Виховувати повагу до праці пожежного. Формувати композиційні вміння при малюванні вогню різними способами, використовуючи різний художній матеріал.

Хід заходу:
Приходить в гості Маша з новими іграшками (сірники та запальничка).
Діти, хіба можна грати з такими іграшками? Навіщо нам потрібні сірники? (відповіді дітей). З допомогою сірників запалюють свічки, дрова в печі або багатті. Обговорення з дітьми, чому не можна жартувати з сірниками, не можна грати. Нагадати, що вогонь дуже гарячий, він може сильно обпекти.
А чим ще можна запалити вогонь? (з допомогою запальнички) Зробити висновок - сірники та запальнички дітям не іграшки.
Дидактична гра: «Вибери потрібне»
Мета: формувати знання дітей про предмети, необхідних при гасінні пожежі, правила їх використання. Закріплювати знання про предмети, які можуть спричинити пожежу. Розвивати мовлення, пам'ять, логічне мислення. Виховувати почуття відповідальності.
Хід гри:
Дитині пропонується набір предметних картинок (вогнегасник, відро з водою. Телевізор. Телефон, ящик з піском, електро-розетка, пожежний шланг, гасова лампа, шолом пожежника, запальничка, газова плита, протигаз) з яких він повинен вибрати використовувані при гасінні пожеж і є причиною виникнення пожежі.
Зробити висновок з дітьми від вогника сірники або запальнички можуть швидко спалахнути різні предмети і початися пожежа.
Діти, а коли виникає пожежа, що ми робимо в першу чергу? (викликаємо пожежну службу 01). Що при цьому треба обов'язково чітко сказати? (домашня адреса). А ви знаєте свою домашню адресу?
Розповідання вірша вихователем
Якщо в'ється полум'я,
Дим валить стовпом,
«Нуль - один» ми наберемо,
Ми пожежних покличемо!
Гра «Викликай пожежників».
Уявіть, що у вас горить квартира, а саме - загоряння сталося у великій кімнаті від телевізора. Вам необхідно повідомити про це пожежників. Дитина бере слухавку і викликає пожежників. Називають, що горить, адресу та прізвище.
Бесіда про професії пожежників.
Читання вірша вихователем
Ми пожежні
На машині яскраво - червоної
Мчимо ми вперед.
Труд важкий і небезпечний
Нас, пожежних, чекає.
Виття сирени пронизливої
Може оглушити.
Будемо водою і піною
Ми пожежу гасити.
І в біду потрапили людям
Зможемо ми допомогти,
З полум'ям будемо боротися
Ми і день і ніч!
Розглянути зображення пожежного у формі. Навіщо пожежного потрібна каска й рукавиці? Пожежні носять спеціальний одяг, що захищає їх від вогню і диму. На голові у них сталева каска, штани і куртка зшиті із спеціального матеріалу (брезенту), на ногах - міцні та зручні чоботи. Адже пожежний повинен йти у вогонь. Як називається машина у пожежників? (Пожежна машина.) Навіщо пожежній машині сходи, мигалка? (Відповіді дітей.)
Фіз - хвилинка «Можна і не можна»
Можна пограти з ягням (діти встають в коло і стрибають один за одним).
Можна пограти з поросям (діти йдуть і виляють «хвостиками»).
З вітром - у квача (повороти навколо осі).
В хованки з дощем (діти присідають, імітуючи над собою парасольку).
Але не треба грати з вогнем (діти встають і загрожують пальчиком).
Дидактична гра «Вогонь - друг, вогонь - ворог».
Діти міркують, коли вогонь допомагає людям, а коли навпаки приносить шкоду.
Малювання на тему «Вогонь»
Під час малювання діти закріплюють правила пожежної безпеки.
1. Не грайся з сірниками та запальничками - це може стати причиною пожежі.
2. Не можна сушити речі над плитою, вони можуть загорітися
3. Ні в якому разі не запалюй будинку феєрверки, свічки або бенгальські вогні (краще на вулиці).
4. Не підходь близько до печі і не відкривай пічні дверцята. Від випавшого уголька може загорітися будинок.
5. У лісі не можна гратися з сірниками підпалювати траву, гілки, сухий мох влаштовувати пожежа.
6. Оповістити про пожежу сусідів. При перших ознаках пожежі потрібно зателефонувати за номером 01.
Діти дарують свої малюнки Маші.

                          Тема:"Захистить курча від лиха і зла".

 Програмовий зміст: ознайомити дітей з правом на родину; розвивати уважність, пам’ять, мислення; виховувати почуття гідності, любов до власної родини.
Матеріали: папір, фарба, пензлики, персонажі з лялькового театру.

ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь: Діточки маленькі,
Малюки гарненькі,
Час казочку розповідати.
Її пропоную запам’ятати.
Колись, може, сьогодні,
Лисиця прокралася
До хазяйського двору.
Лисиця: Повно в курнику курчат!
Завітаю до малят.
Я обожнюю курчаток
І каченяток. (підходить до курчат)
Дивина: одне обличчя,
Штанці в цього, - в цієї – спідниця!
Залишу я одне курчатко,
А друге заберу собі в хатку.
Курчатко-братик: Лиско, лисонько руденька,
Пожалій, пожалій нас, дорогенька!
Курчатко-сестричка: Ми маємо разом жити.
Нас, малих, не розлучай!
Разом: Ми – одна родина, знай!
Курчаток ти не ображай.
Сестричка: Півник і курка – то батько і мати,
А всі ми – сестри і брати.
Братик: Ми усі – рідня багата,
Ми всі – сім’я завзята!
Лисиця: (налякано) Хоч нема рідні у мене,
Зрозуміла я проте,
Берегти родину треба,
Бо родина – то святе.
Вихователь: Дітки, а давайте я вам розповім про права, про які свідчить ця розмова. Всі діти мають права жити зі своїми батьками, нікому не дозволено їх розлучати.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Ми метелики чудові,(Нахилити голову в ліво, вправо).
Маєм крильця кольорові,(Розвести руки в сторони).
Над квітками літаємо,(Біг на місці, рухи руками вгору- вниз).
Втоми ми не знаємо,
Пташки ми злякалися,(Руки покласти на голову).
Під квітку заховалися.(Присісти).
Лисиця: Я зрозуміла, що жодна дитина не може бути скривдженою і зневаженою. Дитина має право спокійно жити в своїй оселі та почуватися в ній господарем.
Вихователь: Молодці, діти! Я впевнилася, що ви добре запам’ятали свої права. Нагадаю ще раз: якщо когось із вас кривдитимуть й принижуватимуть або хтось жорстко поводитиметься з вами, то обов’язково звертайтеся по допомогу до батьків і близьких людей, а в дитячому садочку – до вихователя.
Курчатко-сестричка: Захистіть курча від зла,
Бо дитина я мала.
Лисиця: Може, гуртом збудуємо парканчик біля курника, де живе дружна куряча родина? Зробимо це для того,щоб ані у вовка, ані у ведмедя не виникло бажання потикатися до курника.
Малювання «Паркан біля курника»

            Тема:"Наша родина.Право дитини на повноцінну родину".

 Програмовий зміст:  узагальнити знання дітей про родину, родині цінності; продовжувати вчити дітей підбирати кольори, користуватись пензлем; розвивати вміння малювати людей;виховувати любов до своєї родини. 
Матеріал: ілюстрації родини, презентація «Права дитини. Право на повноціну родину».

                                                 Хід заняття
Організаційний момент
           Тато мама і я ,
Це і є щаслива сім’я.
Ми разом щасливі завжди
Турботливі і дорогі
Будемо разом завжди.
І разом всіх берегти.
Основна частина
  1. Вірш
    Ми з мамою робили котлети,
    А за віконцем дощик йшов.
    Ми з мамою думали при цьому,
    Як разом бути нам добре!
    -Чому дівчинці так було добре з мамою?
    - А ви допомагаєте мамі? Щоб краще дізнатися ваших мам, я пропоную взяти участь у грі «М
    ій тато»:
    2. Гра «Комплімент татовіі»
    Встаньте в коло. Нехай кожен з вас по черзі скаже про сво
    го тата красиві слова.
    - Молодці діточки, а зараз ми з вами намалюємо малюнок «Наша родина». 3.     Практична робота 
  2.  Підсумок. (виставка та обговорення робіт)
Інтегроване заняття з природи,
розвитку мовлення та малювання на тему :
« Посадимо цибулинку»
Програмовий зміст: Поглибити знання дітей про цибулю, її форму та будову ( цибулинка, корінець, верхівка, зелене пір’я ), формувати навички висаджування цибулі. Продовжити дітей вчити малювати пальчиком, розміщувати об’єкти, зберігаючи ритмічність елементів. Вчити підбирати відповідний колір, виховувати естетичний смак. Розвивати зв’язне мовлення, активний словник, увагу, мислення. Вчити дітей слухати казку, відповідати на питання за змістом, повними реченнями, висловлювати свою думку. Виховувати самостійність, охайність, пізнавальний інтерес до вирощування рослин, повагу до людської праці, дбайливе ставлення до природи.
Матеріал: цибуля, кошик, стаканчики з ґрунтом, палички для рихлення ґрунту, лійки з водою, нарукавники, фартушки. Зображення сонечка на ватмані, жовта фарба, вологі серветки.
Словникова робота: ґрунт, пір’ячко, заклички, Казкарка.
Хід заняття:
До групи заходить вихователь одягнений в український костюм, під час заняття присутній помічник вихователя .
Бабуся Казкарка: Добрий ранок, діти! Мене звати Бабуся Казкарка. А ви знаєте хто така ? Це та бабуся, яка складає казки. Сьогодні, я вам розкажу незвичайну казку, сідайте навколо мене і послухайте казку (діти сідають півколом на стільчики)
Ця історія трапилася в дитячому садочку. Жила собі маленька цибулинка. Одного разу посадили діти цибулинку в стакан із землею ( показую стаканчик, де висаджена цибулинка) і почала вона рости. Росла, росла і виросло в цибулинки зелене пір’я. Наче й добре цибулинці жилося, але вона сумувала, бо була зовсім одна… Усі її подружки залишилися жити в кошику(показує кошик з цибулинками). Цибулинки дивилися з кошика на подружку й раділи, що в неї гарне пір’ячко, адже вони теж мріяли мати таке ж пір’ячко. А нашій Цибулинці хотілося мати друзів…
Бабуся Казкарка: Дітки, давайте допоможемо Цибулинкам знову бути разом. Я навчу вас саджати їх в земельку.
Запитання за текстом казки.
Вихователь: Про кого говориться в казці?
(Діти: Про Цибулинку та її подруг.)
Вихователь: Чого Цибулинка жила одна?
Діти: Відповіді різні.
Вихователь: Як би ви назвали цю казку?
Діти: «Самотня цибулинка», «Цибулинка та її подружки», «Цибулинка».
Вихователь пропонує розглянути цибулинку (роздає кожній дитині по цибулинці)
Розгляд Цибулинки.
В.: - Якого кольору цибулинка?
Д.: - жовта, жовтенька.
В.: - На що схожа?
Д.: - На кулю, м’яч.
В. : - Спробуйте покачати цибулинку по долоні. Котиться чи ні?А чому котиться?
Діти: тому що кругла.
В.: - Діти, подивіться уважно ( показує дітям): в цибулинки є верхівка і корінець (діти повторюють: верхівка, корінець). Покажіть пальчиком корінець, верхівку.
Вихователь запрошує дітей підійти до окремого столика, на якому стоять стаканчики із землею, палички, цибуля, лійки з водою. Вихователь показує послідовність садіння цибулинки, супроводжує дію детальним поясненням.
В.: - А тепер починаємо разом садити цибулинки, але спочатку ми одягнемо фартушки і нарукавники. Як ви думаєте, для чого?
Д.: щоб не забруднитися.
В.: так, правильно. Дивіться, як це роблю я,а ми вам будемо допомагати з помічником вихователя Ніною Василівною
В.: - Спочатку зробимо паличкою ямку, не глибоку, вдавлюємо корінчиком вниз цибулинку трішки в землю, але так щоб верхівку було ледь видно. Пальчиками пригорнемо землю навколо цибулинки.
Вихователь: - Діти, що далі нам потрібно зробити?
Д.: - полити водою.
В.: Води повинно бути не багато. Візьміть лійки та полийте свої цибулинки.
В.: - А що потрібно іще, щоб росла цибулька, рослини, овочі, фрукти?
Д.: тепло, сонце, дощ, догляд за рослинами людьми.
В.: Правильно. А ще, у народі існує багато закличок, які співали діти, дорослі, щоб пішов дощ, щоб сонце посилало на землю теплі промінчики. Давайте пригадаємо і заспіваємо закличку про сонечко, яку ми вивчили з вами.
Вийди, вийди сонечко!
На дідове полечко,
на бабине зіллячко,
на наше подвір’ячко.
На весняні квіточки,
На маленькі діточки,
Там вони граються
Тебе дожидаються.
В.: а тепер, заспіваємо закличку про дощик!
Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику
У новому горщику,
Винесу на дуба,
Покличу голуба.
Голуб буде пити,
Дощик буде лити.
Фізкультхвилинка «Сонечко і дощик»
В.: - Щось не виходить наше сонечко. Давайте його пошукаємо.
Вихователь пропонує дітям пошукати сонце. Діти знаходять жовтий круг.
В.: - Діти,подивіться, що це? Дуже схоже на сонце, але йому чогось не вистачає. Чого?
Д.: - Промінців.
В.: - А якого кольору промінці ?
Д.: - Жовтого.
В.: - А чи знаєте, ви що жовтий колір - це колір тепла,яке зігріває наші цибулинки, щоб вони швидше росли і в них тоді виростає зелене пір’ячко.
В.: - Давайте ми з вами домалюємо сонцю промінці.
Д.: - Давайте.
В.: - Діти, а чим же ми будемо малювати, якщо у нас не має пензлів? А давайте спробуємо малювати пальчиками !
Вихователь показує, як потрібно вмокати пальчик у фарбу та притискати її до паперу, проводячи промінець від намальованого кола. Діти виконують самостійно завдання вихователя. Помічник вихователя допомагає не забруднитися та вчасно відправляє дітей мити руки. Повертаються діти на місця.
В.: - Подивіться, яке гарне сонечко в нас вийшло! Воно веселе чи сумне?
Д.: сумне.
В.: щоб не було сонечко сумне, давайте я намалюю усміхнені очі та ротик( малюю).
В.: Діти, а тепер яке сонечко?
Д.: сонечко веселе, тепле, усміхнене.
Підсумок:
В.: - під таким сонечком та поливанням наші цибулинки виростуть ще швидше і ми матимемо власний вітамінний урожай, що необхідно нам для здоров'я. Тому, ми сьогодні з вами зробили важливу справу - посадили цибулинки. Я дуже задоволена вашою працею, молодці!
- Діти, давайте пригадаємо, що ми сьогодні навчилися робити на занятті?
- Я пропоную вам, щоб ви навчили маму й тата садити цибулинки і ви мені про це розповісте !

 

Ліплення 

"Фіалка"

Програмний зміст: Вчити створювати зображення одних і тих же предметів по - різному, варіативними способами, закріпити правила роботи з пластиліном: розкачати пласт, користуватися стеком при оформленні жилок листків, розминати, оформляти краї пелюсток, передаючи їм характерну форму. Розвивати навички колективної творчості. Розширювати образні уявлення дітей. Виховувати бажання порадувати оточуючих, створити для них щось гарне. Викликати почуття радості від створеного зображення.
Матеріал :
Для вихователя: готові зразки для показу.
фіалки

Для дітей: різних кольорів пластилін, стеки, клейонки, вологі серветки, стаканчики з-під йогурту.
Попередня робота:
Спостереження за кімнатними рослинами в куточку природи.

Хід заняття.
1 частина. Організаційна.
Сюрпризний момент - отримання листа по електронній пошті від Настусі з казки «Червоненька квіточка».
«Здрастуйте, діти! Пише вам Настуся з казки «Червоненька квіточка». Я почула, що у вас в групі росте багато кімнатних рослин. Я теж хочу у себе в тридев'ятому царстві за морем-океаном, розвести красиві квіти. Мені дуже подобаються фіалки, вони такі кольорові і цвітуть круглий рік. Не могли б ви мені подарувати одну фіалку?».

2 частина. Ігрова. Словесна гра «Назви квітка».
Вихователь показує картинки із зображенням кімнатних рослин, а діти називають їх.

3 частина. Рішення проблемної ситуації: як допомогти Насті?
Вихователь: Як же нам допомогти Насті?
Відповіді дітей.
Вихователь: Пропоную зліпити для нашої гості з казкової країни фіалку з різнокольорового пластиліну. А зараз ми трохи відпочинемо.

4 частину. Фізкультхвилинка
Я прошу піднятися вас - це раз.
Повернулася голова - це два.
Руки вгору, вперед дивись - це три.
Руки розведемо ширше на чотири.
З силою пальці стиснути, розтиснути - це п'ять.
Всім хлопцям тихо сісти - це шість!

5 частина. Розглядання готового зразка. Пояснення вихователя.
фіалки

Вихователь. Зараз давайте розглянемо фіалку, яка вийшла у мене. Хто може описати фіалку: з яких деталей вона зроблена, скільки у неї пелюсток, якої форми листочки, якого кольору пластилін потрібно взяти для самого квітки фіалки?
Відповіді дітей.
Вихователь: Щоб фіалка росла у нас в горщику, нам знадобиться стаканчики
з-під йогурту. Ми заповнимо його м'ятою папером або газетою, а зверху прикриємо чорним або коричневим пластиліном. (показ). І у нас вийде горщик з цією землею, в якій буде рости наша фіалка. Як ви думаєте, що потрібно зробити потім?
Відповіді дітей.
Вихователь: Правильно, спочатку потрібно виліпити листочки, а потім вже квіточки.
Викликати кілька дітей для показу

6 частина. Самостійна робота дітей.
Вихователь: Давайте підготуємо наші пальчики до роботи.
Пальчикова гімнастика:
Виріс високий росточок в горщику (Кисті рук складені «бутоном».)
Ласкавим вранці розкрив пелюстки. (Пальці рук розводяться в різні
сторони як пелюстки)
Всім пелюсткам красу і питанье (Потім руки повертаються пензлями
Дружно дають під землею корінці. Вниз.)
У процесі діяльності дітей вихователь заохочує самостійність, акуратність, творчість. Тим дітям, які можуть в роботі, вихователь надає допомогу.

7 частина. Виставка готових робіт.
Після самостійної роботи діти розглядають готові роботи.
Вихователь: Які гарні фіалки у вас вийшли. Я пропоную, щоб вони трохи постояли у на в групі, а потім ми відправимо їх Настусі в подарунок.
фіалки

Малювання ватними паличками в різновіковій групі.
Тема .Іди, іди,  дощику
           Завдання. Навчати зображати хмару та дощ пальчиками або ватяними паличками (на вибір педагога та дітей). Ознайомити із синім кольором. Показати взаємозв`язок між характером зображення та засобами художньо-образної виразності. Розвивати відчуття кольору й ритму. Виховувати інтерес до пізнання природи та відтворення своїх вражень в образотворчій діяльності.
           Попередня робота. Розглядання  дидактичних та пейзажних картин на тему «Осінь», гра «Сонечко та дощик», спостереження за дощем з вікна, прогулянки з парасолькою під дощем. Опанування техніки модульного малювання ( пальчикам та ватними паличками).
           Матеріали, інструменти, обладнання. Аркуші паперу блакитного кольору із зображенням хмаринок (намальованими або виконаними в техніці аплікації), ватяні палички,гуаш синього кольору,серветки паперові та з тканини, склянки з водою; варіативні зразки для пояснення техніки.
           Зміст заняття.
Педагог читає вірш «Іди,іди,дощоку…»:
Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику,
У полов’янім горщику!
Іди, іди, дощику,
Цебром, відром,дійницею
Над нашою пшеницею.
           Розповівши лічилочку, педагог пропонує дітям намалювати хмаринки, з яких на землю крапає дощик. Показує варіативні зразки, виконані пальчиками та ватяними паличками (із хмаринками, різними за формою та кольором, і дощиком – рідким та більш сильним).
 Запитує у дітей, чи здогадалися вони, чим намальовані ці картинки (пальчиками та ватяною паличкою). Вихователь привертає увагу спочатку до кольору хмар та дощику (синій), а потім до частоти розміщення плямочок (відбитків): на хмарці плямочки зображені щільно , майже зливаються, інколи накладаються одна на одну, а плямочки - дощинки  розміщені вільно, «падають» на відстані одна від одної . Діти вибирають аркуші паперу із зображенням хмаринок , які вихователь заздалегідь намалював або приклеїв, і починають малювати пальчиками або ватяними паличками за власним бажанням:
-         спочатку заповнюють плямочками силуети або контури дощових хмаринок;
-         потім ставлять поодинокі плямочки під хмаринками – показують, як із хмаринок іде дощик.
Вихователь заохочує дітей супроводжувати ритм відбитків ритмом слів: «крап-крап, крап-крап, крап-крап-крап».
Такий фактичний матеріал - важливий для своєчасної корекції розвитку й поведінки дітей.
До кінця дошкільного віку в дитини формується низка психічних новоутворень,а саме:
-  прагнення до суспільно значущої діяльності;
-  здатність довільно керувати своєю поведінкою, спрямовувати зусилля на роз*язання пізнавальних завдань;
-  уміння робити елементарні узагальнення;
-  практичне оволодіння мовою;
-  уміння налагоджувати стосунки з ровесниками, разом гратися і працювати.
Діти в контексті залучення до таких напрямків, співпробітництва  з оточенням, спілкування і взаємодії з дорослими та однолітками, за умови сприятливого розвивального середовища, набувають шкільної зрілості.



Ліплення в групі
Тема: «Веселий сніговик»
Завдання: Викликати інтерес до створення сюжетної композиції у співтворчості з педагогом та іншими дітьми. Навчити ліпити кулю-розкачувати круговими рухами долонь. Розвивати відчуття форми, дрібну моторику рук. Виховувати акуратність, самостійність.
Попередня робота: Розглядання зображень сніговита. Читання віршів,загадок про зиму. Ліплення сніжок на прогулянці.
Матеріали, інструменти,обладнання: пластилін білого кольору, картон блакитного кольору для фону, маленькі намистинки для очей або ґудзики.

Зміст заняття
Вихователь читає вірш:                  Ліпим бабу снігову
На засніженім ставу
Між очеретами
Ліпим бабу снігову -
Хай гуляє з нами
Надіваєм капелюх
З пір’ям  гусачковим,
Розфарбуємо кожух
Квасом буряковим,
Ніс ладнаєм з буряка-
Ось вона у нас яка!
                        (Галина Демченко)
Прочитавши віршик, педагог починає ліпити сніговита, з білого пластиліну і показує дітям. Потім пропонує малятам теж узяти пластилін білого кольору і розкачувати його у долоньках (наслідуючи дії дорослого) , щоб вийшли сніжні кульки. Вихователь ліпить ще одного сніговита, діти роблять кульки.
              
     


Створюють сюжетну композицію:
Розміщують сніговиків один від одного на невеликій відстані, прикріплюють на картон блакитного кольору.
Після заняття. Ігри із снігом на прогулянці. Читання забавлянки з імітацією рухів:


     От же ж валянки які,
         Теплі-теплі, ще й м’які !
              Щоб маленькі ніжки
             Вийшли на доріжки

             Ніжки чеберяють,
            Рученьки махають
           Валянки новенькі,
           Дітлахи раденькі.




                                                
Тема заняття: «Овочі» ( аплікація)
 Програмовий зміст:
- формувати у дітей інтерес до знань про овочі через інтеграцію освітніх областей: пізнання, художня творчість
- дати елементарні уявлення про овочі; кольорі овочів;
- закріпити знання про місце виростання;
- розвивати почуття колективізму;
- закріпити уявлення дітей про заготівлю овочів на зиму;
- навчати наклеювати готові форми овочів.
Попередня робота:
- розглядання ілюстрацій овочів;
- читання казки «Пух», віршів про овочах;
- сюжетно - рольова гра «Магазин овочів»
Матеріали: картина з зображенням городу; овочі та фрукти муляжі; наочний посібник «овочі»; заготовки для аплікації (банки, огірки, помідори), клей, серветки.
                                                  
Хід заняття
Вихователь вносить картину з зображенням городу і пропонує дітям розглянути. Хлопці на картині намальований город. Що росте на городі?
Діти перераховують (помідори, огірки, буряк, редис, морква, капуста, картопля)
Вихователь: правильно, одним словом це овочі. Овочі ростуть на грядках, але щоб вони виросли смачними і свіжими за ними треба доглядати, регулярно поливати і витягувати бур'яни. Давайте познайомимося з овочами? Але перш, ніж ми продовжимо нашу роботу, проведемо невелику физкультминутку. Хлопці, виходьте на середину групи.
Вихователь: Наша фізкультхвилинка називається «Город».
Город у нас в порядку,
Ми навесні скопали грядки (імітація роботи лопатою)
Ми сапали город (нахили, руками дістати до підлоги)
Поливали город (показати, як поливали)
У маленьких лунках не густо
Посадили ми капусту (присісти навпочіпки, обхопити руками коліна)
Літо все вона товстіла,
Розросталася вшир і вгору (повільно піднятися)
А зараз їй тісно бідн
ій
Каже: «Розійдись!» (тупнути ногою в кінці фрази)
А зараз давайте розкладемо картинки з овочами і подивимося, який город у нас вийшов (діти називають овочі на картинках).
Діти, я пропоную вам відгадати загадки про овочі, ви слухайте уважно і відгадуйте.
Сидить дід, у сто шуб одягнений, хто його роздягає, той сльози проливає.
- Діти (цибуля)
Сидить дівчина в темниці, а коса на вулиці.
- Діти (морква)
Що за скрип? Що за хрускіт?
Це що за кущ?
Як же бути без хрусту,
Якщо я ...
- Діти (капуста)
Вихователь: молодці діти, а зараз давайте пограємо?
Гра називається «Збираємо врожай»
На підлозі овочі перемішалися з фруктами, ваше завдання розкласти овочі в одну вазу, а фрукти в іншу. Зробити це треба якомога швидше. (звучить весела мелодія)
Вихователь: молодці діти, все правильно розклали! А ви хочете, щоб наші овочі збереглися взимку? Для цього треба їх законсервувати в банки. Сідайте швидше за столи і заповнюйте банки овочами.
Дітки, а які овочі ми будемо консервувати?
- Діти (помідори та огірки)
А який помідор? (круглий, соковитий, червоний)
А який огірок? (зелений, довгий, свіжий)
В кінці діти розглядають свої роботи.
Сьогодні ми з вами познайомилися з різними овочами і мені хотілося б прочитати вам вірш:
Щоб здоровим, сильним бути.
Треба овочі любити.
Всі без винятк
у
У цьому немає сумніву!
У кожному користь є і смак
І вирішити я не беруся:
Хто з них смачніше,
Хто з них важливіший!

             “Зайчику сіренький”( музичний розвиток)
Мета: заохочувати дітей до імітації музично-ігрових образів, вчити їх взаємодіяти в колективі, передавати зміст тексту виражальними рухами, ритмічно виконувати хороводну ходу, одночасно починати та закінчувати рухи.
                                                      Зайчику  сіренький, зайчику  маленький,
                                                      Покажи, покажи, покажи  нам  вушка.
                                                      Ось так, ось  так – покажи нам вушка.
                                                      (Покажи  нам  лапки, покажи  нам хвостик)
                                                       Потанцюй, потанцюй, потанцюй ти з нами
                                                       Ось так, ось так – потанцюй ти з нами.
Діти ходять по колу, побравшись за руки. Зупиняються й показують, що має робити Зайчик, а той повторює всі рухи за ними.
 Обладнання: маска або наголівник “зайчика”.
                                                  Сидить мишка на печі
Мета: формувати у дітей вміння виразними ігровими рухами створювати образ “мишки” та “мурчика”, взаємодіяти з гуртом, розвивати навички розрізнення різнохарактерної музики, виконання хороводної ходи, заохочувати дітей до поєднання рухів у веселій  ігровій імпровізації.

                                                              Сидить  мишка  на  печі,
                                                              Хрума  тихо  калачі:
                                                               Хрум – хрум – хрумчик,
                                                               Доки  спить  Мурчик.
                                                               Мурчик  прокидається-
                                                               Мишка прокидається!
Діти ходять по колу, побравшись за руки. Всередині кола – мишки (кількість довільна). На слова: “Хрум-хрум”- мишки “гризуть” калачі. Потім прикладають долоні до щоки, показуючи , як спить Мурчик, потягується. На слово: “Мишка”,- діти в колі беруться за руки, на слово: “ховається”,- присідають, а мишки мають встигнути вибігати з кола (або з останніми словами мишки розбігаються, а Котик ловить їх).
Обладнання:  маски “котика” та  “мишки”.
                                                         “Несе осінь у корзинці”
Мета: викликати у дітей добрий настрій відповідно до музично-поєтичного змісту гри, виховувати ритмічність дій, відчуття фрази, розвивати уміння імпровізувати, співвідносити рух із закінченням мелодії.
                                                                        Несе осінь у корзинці
                                                                        Дітлахам малим гостинці:
                                                                        Жолуді – у жменьку,
                                                                        Каштани – в кишеньку,
                                                                        Червону калину,
                                                                        Дощик із хмарини.
Діти ходять по колу, побравшись за руки. Всередині кола дівчинка-Осінь із кошиком у руках. На слова: ”Жолуді – у жменьку”, - діти зупиняються й  показують “жменьку”, потім – засувають  руку в кишеню, імітують зривання гілочки калини, накривають руками голову й розбігаються, тікаючи  від дощика.




Конструювання

Тема: "Книжки – крихітки для лялькової бібліотеки"
Мета:вчити дітей складати аркуш паперу навпіл,з*єднаючи його сторони й кути;чітко згладжувати згини,рівно вкладати аркуш в аркущ;розвивати акуратність, окомір,бажання проявляти творчість в оздобленні виробу; заохочувати до використання книжок-саморобок в іграх «Бібліотека», «Дитячий садок»;виховувати бажання домагатися кращого результату.
Матеріал:два аркуші білого і піваркуша цупкого кольорового паперу,геометричні фігури з кольорового паперу, кольорові картинки.
Хід заняття
1.Ігрова ситуація.Вихователь заохочує дітей зробити книжки-крихітки лялькам для гри в бібліотеку.
2.Вихователь показує спосіб виготовлення книжки:
Скласти аркуш паперу навпіл(нагадує,що треба суміщати і сторони і кути);
чітко згладити згини;
рівно  вкласти аркуш в аркуш.
Вихователь звертає увагу,що для прикрашання книжки можна використати фігури,картинки,фломастери,олівці.
3.Паьчикова гімнастика ( за вибором вихователя)
4.Діти виконують роботу,вихователь допомогає за потреби.
5.Виставка робіт.
6.Організація гри «У лялькову бібліотеку прийшли малята».

.             

Немає коментарів:

Дописати коментар