неділя, 27 березня 2016 р.




   З 21.03-25.03.2016 р. у Пільнянському НВК (дитячому садочку) був проведений другий тиждень "Дитина та її права". Було проведено бесіди з дітьми, що дитина має знати свої права,  обов'язки, знати ці категорії, їхнє значення. Може перелічити свої права. Має розуміти значення слів право, правила, честь. Керуватися у своїй поведінці моральними нормами, знати доступні  межі поведінки.
Ознайомлення дитини з цими категоріями тісно пов'язане з моральним та соціальним вихованням, а такох з розвитком взаемин дитини з дорослими та однолітками. Цю роботу найдоцільніше проводити у формі спеціальних занять. У проведенні цієї роботи бажана участь психолога дошкільного закладу.
Мета занять:
формувати в дітей моральні уявлення про права людини, гуманістичне ставлення до навколишнього світу.
3асоби і методи роботи:
. розглядання картин із зображенням знайомих дітям життєвих ситуацій, які демонструють настрій, поведінку їхніх однолітків (тривогу, хвилювання, страхи, фізичнний біль, образу) та реакцію на це старших людей або підлітків;
. читання творів художньої літератури, зокрема казок з подальшим їх обговоренням;
. вправи-практикуми: «Навіщо дітям права?», «Які обов'язки дітей?», «Чим відмінні права дорослих і дітей?» тощо.
. ігри-вправи на актуалізацію «Я». «Хто в нашій групі найбільш відповідальний (працьовитий, сміливий)?», «Кому можна доручити..?»;
. ігри_вправи в яких дітям пропонують розв'язати ситуації з певним морально-правовим змістом;
. позитивна оцінка реальних проявів д!тей, що відо6ражають їхню громадську спрямованість, чесність, гідність;
. конкурси на: найкраще по6ахання, подарунок рідному місту тощо;
. дидактичні ігри : «Добери почуття», «Порівняй героїв казок»;
. морально-етичні бесіди на теми: «Правила безпечної поведінки», «Правила гри в природі», «Правила праці в природі», «Правила доброти», «Правила чесності»;
Форми організації можуть бути різні:
читання художньої  літератури, рольові програвання бажаної поведінки в різних ситуаціях, вправи, рухливі ігри та інші. Деякі темпи передбачають творчі домашні завдання, які мають виконуватися за участю батьків.
Заповіді гуманістичного підходу до виховання дітей

1. Ніколи не карайте дітей. Головну увагу приділяйте не так корекції поведінки дитини, як налагодженню довірливих стосунків з нею.
2. Не засуджуйте або схвалюйте вчинки дитини - їх слід аналізувати й розуміти.
3. Ставте перед дитиною конкретні вимоги й чітко пояснюйте їй, чому в тій або іншій ситуації слід діяти не так, а інакше.
4. Не критикуйте дитину за неуспішність, а тим паче не виставляйте на посміх, не докоряйте і не принижуйте, її помилки це насамперед ваші помилки.
5. У вихованні не ставайте «над дитиною», а коли й доведеться це зробити, то лише для її захисту.
6. Уважно слухайте дитину, заохочуйте її ділитися своїми турботами. Співчувайте їй під час розмови, ненав'язливо спрямовуйте на прийняття правильного рішення.
7. Хваліть дитину від душі, вірте в неї й довіряйте їй, а головне - любіть її лише за те, що вона дитина.
8. Пам'ятайте: порівнювати дитину можна тільки з нею самою - сьогоднішню із вчорашньою.
9. Пам'ятайте: повага передбачає відсутність насильства. Нехай дитина росте й розвивається такою,  якою її створив Господь.






Немає коментарів:

Дописати коментар